Katalogi stron internetowych – czy warto z nich korzystać?
Katalogi stron internetowych dla wielu zdają się być reliktem jeśli chodzi o użytkowanie Internetu i reklamowanie w nich swojego biznesu. Paradoksalnie, lista aktywnych katalogów internetowych stale rośnie – współmiernie do liczby ich odwiedzić. Czy rzeczywiście warto zainteresować się katalogami online?
Katalog stron – jak działa?
Katalog stron internetowych to portal, na którym – za darmo lub za opłatą – można umieścić opis swojej strony, odnośnik i wszelkie niezbędne dla zareklamowania witryny informacje. Część katalogów to katalogi tematyczne, część jest ogólna – z podziałem na kategorie. Osoba wchodząca do katalogu i szukająca strony na dany temat lub z daną działalnością, przeszukuje zapisy i wybiera tę najbardziej interesującą.
Katalog stron – katalog pozycjonowania
Katalogi stron internetowych służą dziś głównie pozycjonowaniu i wciąż są w tym skuteczne. Choć lata sławy katalogów jako produktów do pozycjonowania i SEO minęły, wciąż uznawane są one za mało skomplikowane, tanie i dość skuteczne narzędzia.
Czy katalog to przeżytek czy aktualne narzędzie?
Marginalizacja katalogów stron internetowych jako narzędzia SEO jest dużym uproszczeniem, które zdecydowanie umniejsza roli katalogów. Warto zauważyć, że katalogi są źródłem wielu wartościowych linków, do tego mają wpływ na rozwój marketingu internetowego danej witryny. Warto jednak zauważyć, że katalogi na przestrzeni lat uległy zmianie i obecnie przed dodaniem wpisu z linkiem, trzeba dobrze rozpoznać wybrany katalog. Jeśli będzie on tematycznie niewłaściwy lub odnośnik do stronki poprzez dodanie wpisu zostanie umieszczony w złym miejscu sieci, pozycjonowanie może być zagrożone, a na pewno nieskuteczne.
Czy warto?
… tak. Mimo mniejszego znaczenia katalogów, niż 10 lat temu, wciąż warto dodawać w nim wpisy – mają one znaczny wpływ na algorytmy Google. Dodatkowo ruch na stronach katalogowych świadczy, że katalogi się rozwijają, nie umierają.